piątek, 28 września 2012

J.D. Salinger - Buszujący w zbożu

FABUŁA: Holden Copperfield został wyrzucony już z trzeciej szkoły. List powiadamiający o tym wydarzeniu do rodziców ma dotrzeć dopiero za kilka dni. Holden nie zamierza pokazać się rodzicom przed listem. Zamierza szlajać się po Nowym Jorku. Ma trochę pieniędzy i zamierza przetrwać w swym rodzinnym mieście. Nocuje w hotelach i ma wiele przygód.
MOJE BLABLANIE: "Buszujący w zbożu" - literacka klasyka. Wiele razy wspomniana w filmach, książkach. Zabójca Johna Lennona czytał tą książkę siedząc na schodach po oddaniu strzałów. Już to w moich oczach postawiło książkę bardzo wysoką poprzeczkę. Jakże się zawiodłam po przeczytaniu choćby dwóch pierwszych rozdziałów.
Holden zachowuje się jak rozpieszczony jedynak, któremu wszystko wolno i nikt nie może mu zwrócić uwagi. Ma za złe nauczycielowi, że czyta mu jego wypracowanie (bez świadków - tylko Copperfiel i nauczyciel), które jest mierne.
Jedyne co mi się w książce podobało to postać Phoebe - młodszej siostry Holdena.
Wydaje się, że książka, na której wzoruje się tyle osób ma jakieś wartości. Ja nie znalazłam żadnych. Zawiodłam się. Niektórzy mogą mi zarzucić, że nie znalazłam żadnych wartości. Widocznie nie potrafię ich znaleźć.
OCENA: 2/6 (za postać Phoebe)

4 komentarze:

  1. czytałam ;p
    oceniłabym tak samo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka nie dla mnie ;p

    + zapraszam do komentowania http://natolatekswiat.blogspot.com/2012/10/paris-i-will-come-there.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach czytelniczych z uwagi, że to klasyka. A kto się na niej wzoruje?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, nie i jeszcze raz nie.
    Nie dla mnie :)
    Nie wiedziałam o istnieniu tego bloga,czemu ?:)
    Blask-ksiazek

    OdpowiedzUsuń